خراسان غربی به مرکزیت سبزوار

Western Khorasan to the center of Sabzevar

خراسان غربی به مرکزیت سبزوار

Western Khorasan to the center of Sabzevar

خراسان غربی به مرکزیت سبزوار

جغرافیای سرزمین خراسان در طول تاریخ خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است. چندین قرن قبل علاوه بر خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی که اکنون در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، بخش های وسیعی از کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز جزئی از خراسان بزرگ محسوب می شده است. اما امروزه با تغییر مرزهای مورد توافق بین المللی و ایجاد کشورهای جدید و مستقل در منطقه، محدوده جغرافیایی خراسان ایران نیز به شکل امروزی در آمده است. به طوری که بر اساس نقشه کنونی کشور ، محدوده تخمینی خراسان غربی شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، بردسکن، کاشمر، خلیل آباد، فیروزه و بخش هایی از شهرستان نیشابور یا حتی شهرستان های اسفراین و جاجرم و بجستان در خراسان های رضوی و شمالی می شود.

در نقطه ی کانونی خراسان غربی شهر سبزوار قرار دارد که با بیشترین میزان جمعیت و مرکزیت جغرافیایی نسبت به بقیه شهرها و برخورداری از امکاناتی نظیر راه های مواصلاتی اصلی، فرودگاه بین المللی، دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی، مراکز فرهنگی و هنری، شماری از صنایع و بازار بزرگ اقتصادی منطقه، مهمترین شهر منطقه خراسان غربی محسوب می شود.

  • ۰
  • ۰

نشریات محلی نیشابور سخیف و بی محتوا

اهانت به مسئولان کشور در نشریات محلی نیشابور / بیداد پان نیشابوریسم در شهری با ادعای پوچ ابرشهری


پس از ماجرای شرم آور یکشنبه سیاه نیشابور که یک ماه قبل در فرهنگسرای سیمرغ این شهر اتفاق افتاد و هاجر چنارانی نماینده 75هزارنفر از مردم شهری که ادعای پوچ ابرشهری دارد، با پایه ی میکروفون به یکی از میهمانان شهر خود به جرم سبزواری بودن حمله کرد و با نعره و داد و بیداد میهمان را که اتفاقا یک مقام مسئول رسمی در استان بود و به دعوت خود نیشابوریان به این شهر رفته بود، از تالار بیرون کرد، رویکردی که رسانه های محلی نیشابور اتخاذ کردند، عمدتاً یا سکوت منفعلانه یا حمایت تعصب آمیز و کورکورانه از این رفتار زشت نماینده شهر خود بود تا ثابت کنند در شهری که با ادعاها (بخوانید افاده ها) یفرهنگی و تاریخی خود جان همسایگان را به لب آورده، اتفاقاً چیزی که یافت می نشود، همان فرهنگ است.


این در حالی است که رفتار زشت هاجر چنارانی در همه ایران محکوم شد و حتی رضا رشید پور مجری مشهور برنامه های تلویزیونی ایران در آنتن زنده برنامه صبحگاهی حالا خورشید علناً به نماینده نیشابور گفت: من اگر جای شما بودم عذرخواهی می کردم.


با این حال نیشابوریانی که ظاهرا تعصبات قومیت گرایانه چشم هایشان را کاملا کور کرده و هیچ و کس و هیچ چیز دیگر را جز خودشان آن هم خود غیر واقعی ای که در توهماتشان ساخته اند(ابرشهر!!!) نمی بینند، در روزها و هفته های بعد از وقوع جریانات یکشنبه سیاه نیشابور در رسانه هایشان جریان شرم آور حمایت از اقدامات زشت هاجر چنارانی را به راه انداختند و کار را به جایی رسانیدند که علناً با چپه کشیدن عکس مسئولان و مقامات رسمی استان و نسبت دادن اتهامات سنگینی نظیر «پان سبزواریسم» به آن ها، نشان دادند که از هیچ توهین و بد اخلاقی و افراط و تفریطی در راستای تفکرات و روحیات قومیت گرایانه خود دریغ نمی ورزند.


البته مشاهده اینگونه رفتارها از جانب نیشابور نشان دهنده شدت ضعف و احساس حقارت و خطری است که آنان از رشد و پیشرفت روزافزون دیگر نواحی استان در دل خود احساس می کنند. خصوصا سبزوار که همواره سایه ی بزرگی و عظمتش بر سر نیشابور و نیشابوریان بوده است، در سال های اخیر به بزرگترین ترس و نگرانی متعصبان نیشابوری تبدیل شده است.


از همین رو نیشابوریان با هراس از هرچیزی که به سبزوار و سبزواری ها مربوط می شود، به جنگ آن می شتابند حتی اگر یکی از معاونت های استانداری فردی از اهالی سبزوار باشد. حال آنکه هم در گذشته و هم در حال حاضر بسیار داشته و داریم مدیران کل و معاونان استاندار یا وزیر و معاونان رئیس جمهوری که اصالتاً نیشابوری بوده اند، اما هرگز از جانب سبزواری ها نگاه منفی نسبت به آن ها وجود نداشته است. زیرا نگاه سبزواری ها متکی به تلاش و فکر و همت شخصی و درونی خودشان است نه عوامل بیرونی که بخواهد به پیشرفت آن ها کمک کند یا برعکس جلو آن را بگیرد!


به هرحال پس از سایت های بی محتوا و تفرقه افکن و بی هویتی نظیر روزنه نیشابور، در هفته های اخیر نشریه طنین فردا نیز که یکی دیگر از نشریات زرد محلی نیشابور است، در جدیدترین شماره خود، عکس دکتر سید جواد حسینی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی را که اصالتاً سبزواری است، به صورت واژگون در صفحه اول خود منتشر کرد و اتهام پان سبزواریسم را به وی نسبت داد. حال آنکه خود این نشریه و بسیاری دیگر از نیشابوریان متعصب از جمله هاجر چنارانی در هفته های اخیر خودشان نمونه های بارزی از پان نیشابوریسم افراطی را به نمایش گذاشتند و در چنین شرایطی بسیار عجیب است که بنا به دلایلی واهی دیگران را به پان سبزواریسم متهم می کنند و تازه اگر هم پان سبزواریسمی وجود داشته باشد، در مقابل پان نیشابوریسم افراطی آن ها بسیار قابل تحمل تر و البته ضروری است.


به هرحال وبلاگ گل زیره ضمن محکوم کردن رفتارهای زشت و متعصبانه نیشابوریان افراطی، در اقدامی مقابله ای عکس هاجر چنارانی نماینده غوغاسالار نیشابور را در این مطلب به صورت واژگون منتشر می کند.


هاجر چنارانی و پان نیشابوریسم


هاجر چنارانی نماینده هتاک نیشابور


هاجر چنارانی نماینده نیشابور


هاجر چنارانی نماینده پرخاشگر نیشابور


هاجر چنارانی نماینده نیشابور حامی جریان پان نیشابوریسم



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی